Chips Without Fish

I'm a special case

Ah te gek, kan ik eindelijk ook eens verhalen gaan schrijven over mijn avonturen in het keiverre Engeland.

Of ik al dingen uit het oergezellige Nederland mis? Jazeker. De mayonaise smaakt hier bijvoorbeeld dus echt niet hetzelfde, oplichters zijn het! Verder zijn de culturele verschillen niet gigantisch aanwezig. Hoewel ik nog steeds écht niet snap dat Engelsen hun thee met melk drinken. Dat is dus écht vet ranzig. Maar ja he, ieder zijn dingetje. Leg mij maar eens uit waarom Nederlanders zo nodig aan het eind van de maand al hun etensresten bij elkaar moeten gooien in het kader van een lekker prutje. "Lekker prutje he schat?" "Nou, lekker prutje hoor!"

Spannende dingen beleefd? Valt een beetje tegen.. De horeca is een bitch en mijn baas is een viezerik. Verder krijg ik wel behoorlijk goed betaald en mijn collega's zijn onwijs gezellig. Ik maak lange dagen en ik ben toch al zo gauw 30 á 40 uur in de week aan het werk. Maar zoals een wijze Engelsman ooit zei: "That's good for the wallet, eh?" Het Engelsniveau op school is niet helemaal om over naar huis te schrijven. Gelukkig heb ik maar twee Engelslesjes in de week en is het wel ontzettend bevoordelijk voor mijn sociale contacten. Zo ben ik al een 'special case' genoemd door een Duitse jongen die het opvallend vond dat ik niet zoals de gemiddelde Hollander lang en blond was. Maar ik geloof dat hij het wel lief bedoelde. Anyway, tussen de werk- en schooluurtjes door, ga ik meestal naar huis om wat slaap in te halen en een tosti met Engelse mayonaise te nuttigen. Verder maar ik geregeld een tussenstop bij een plaatselijke pub om een biertje naar achter te kieperen (of een wijntje, als ik me fancy voel).

Opvallendheden? Absoluut. Auto's rijden hier links, echt helemaal niet chill of zo. Politiemensen dragen van die gekke helmpjes op hun hoofd hier (moet ik altijd een beetje van giechelen), het Engelse mannelijk schoon doet een beetje pijn aan mijn ogen en het vrouwelijk schoon is al helemaal een geval apart. Ze zijn óf veel te dik en compleet onverzorgd óf ze hebben veel te veel foundation op en te korte rokjes aan (ja, echt wel 'Geordie Shore'). Gelukkig bestaat de helft van de bevolking hier uit Spanjaarden. Zo valt over de jongen van de receptie bij mijn hotel ook wel een goed woordje te spreken (iets met mannen in pak).

Veranderingen meegemaakt? Ja, en dit stukje is eigenlijk speciaal om mijn moeder trots te maken. Een van de meest opvallende dingen die nu al zijn veranderd, zijn mijn eetgewoontes. Zo at ik thuis 4 á 5 keer in de week bij mijn geliefde McDonalds, zo koop ik hier ineens soyamelk, fruit en groentes. Misschien worden we dan eindelijk nog eens zelfstandig en volwassen?

Tot zo ver de avonturen en indrukken van mijn eerste weekjes.

Cheers mate!

Reacties

Reacties

Marjoleine

Ik ben trots, maar soyamelk is toch onzettend ranzig?

Laurine

Thanks mom. Nee hoor! Smaakt een beetje zoetig. Als je op bezoek komt zal ik je wel een gezond glaasje soyamelk aanbieden.

Jan

Leuk verhaal: waarom is je baas een viezerik?

Laurine

Hij is gewoon een tikkeltje te vriendelijk.

Kayleigh

Nederlandse mayonaise is ook vies, schatje. Maak je niet dik (snap je, van soyamilk wordt je niet dik, dennetje). Ik kom je snel opzoeken, en neem heel veel mooie langharige nederlandse mannen mee. Kusjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active