Chips Without Fish

Slakken en Spanjaarden

We zijn inmiddels alweer een heuze anderhalve maand verder. But you know what they say: time flies when you're having fun! Cheesy, but true.

Na een dagelijks gevecht te hebben gevoerd tegen de naakstslakken die zich zeer leken te amuseren in mijn kamer, ben ik 'fingers crossed' vrijwel wel verlost van deze tirannie. Een grote pot tafelzout bleek een vrij effectieve oplossing om de slijmerige vriendjes te weren. Zeer ongelukkig is wel dat ik er eentje perongeluk daadwerkelijk door het zout heb gerold en daarmee van zijn onbezorgde kruiperige leventje heb beroofd, may he rest in peace.

Naast mijn activiteiten als berucht seriemoordenaar heb ik een heuze vriendenkring opgebouwd bestaande uit verschillende nationaliteiten. Zo heb ik gisteravond op de wekelijkse 'pub night' van school wonderbaarlijk genoeg heuze conversaties in het Frans en Duits weten te voeren. Het vaakst voeg ik mij bij het groepje Spaanse studenten. Ik voel mij hier als a-typische Hollandaise ook geregeld prettig bij. Om de een of andere reden zijn zo ook vrijwel allemaal erg geïnteresseerd in Amsterdam. Ik quote mijn Britse collega: "We actually do have a lot of potheads in the UK and they're all Spanish." Maar ik vind het schatten.

Behalve deze vriendenkring heb ik, dankzij mijn collega, ook weten teinfiltreren binneneen Britse vriendengroep. Vol verbazing werd ik aangekeken toen ik mijn halve wijntje neerzette met de verkondiging dat ik genoeg had gehad. "You're definitely not British, we don't just stop drinking." Memorabele avondjes cultuursnuiven in het pittoreske Bournemouth.

Naast het nuttigen van Alcoholische versnaperingen hou ik er zowaar ook nog een enigszins Educatief leven op na. Mijn voormalige leraar stuurde mij gisteren naar een andere klas in het gebouw. Volgens hem was dit een klas voor 'special people'. "Aw, you think I'm special," grapte ik nog terug. In ieder geval komt het er op neer dat ik nu toch wel een beetje Engels op niveau krijg. Zo zat ik voorheen netjes rijtjes 'irregular verbes' op te noemen, zo zat ik gisteren braaf een Engelse tekst uit te pluizen. Toch fijn dat ik nu niet nostalgisch hoef te doen over mijn middelbareschooltijd.

On a more serious note: het zelfstandige leven in Engeland brengt me iedere dag tot nieuwe inzichten. Ik voel me onbevangen en vrolijk. In een hoofd waar het af en toe krioelt van onsamenhangende en wisselvallige gedachten lijkt een beetje rust te komen.

On a not so serious note: ik trek nog een pilsje open!

Cheers mate!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active